Blue Nelly

Blue Nelly
Bunker By Night 2015

tirsdag den 17. november 2009

FEEEEEEED V8

Efter nogle begivenhedsrige dage i England, er jeg nu hjemme med min første MGB V8.

Jeg har gået og tumlet med ideen om at få en MGB V8 i nogen tid. For et par uger siden så jeg så en fin tartan red V8 på nettet. Bilen stod ved en forhandler i det vestlige London. Han havde imidlertid også en damask red. Bilerne så meget fin ud, og jeg aftalte med Nigel at jeg ville komme og se på bilerne. Nu er jeg ikke den store mekaniker, så jeg spurgte Jørn om ikke han ville være min sekundant på turen. Det ville han meget gerne. Så var det med at få bestilt flybilletter og lægge en rute gennem London med undergrundsbanen. jeg tog chancen og bestilte også færgebillet fra Harwich til Esbjerg. Jeg er jo optimist.
Her er V8´eren foran vores hotel. Foxcombe Lodge Hotel mellen Oxford og Abingdon.
Vi tog afsten fra Tirstrup lufthavn torsdag morgen, og var i Stansted sidst på formiddagen. Vi tog the Stansted Express ind til Liverpool Street og herfra videre i undergrundsbanen. På billedet ses Jørn på perronen inden toget kom. Toget går ca. hvert 4. minut fra stationen. Det er sgu service .
Her ses Nigel ved V8´eren. Han er en meget rar og hjælpsom mand.
Her er melvyn. han er formand for MGA Register. Han er en meget lun og hyggelig mand. Melvyn og jørn fik en vældig MGA snak, da Melvyn hørte, at Jørn har vundet priser på Silverstone for restaureringen sin MGA Twin Cam.
Den tartan røde V8 var desværre i ret dårlig stand. Trådhjulene er jo fine. Men de holder ikke til V8 acceleration. Jeg prøvekørte den damask røde, og der var jeg bare solgt på stedet. Hold da kæft, for en fed lyd den giver fra sig. Og den kører bare kanon godt. Den måtte jeg bare eje. Nigel og jeg blev enige om prisen, og kort tid efter, var Jørn og jeg på vej mod Oxford for at finde hotellet. Jeg havde valgt et hotel uden for byen, så bilen kunne stå i fred. Hotellet var et meget hyggeligt og typisk engelsk countryside hotel. Ejeren er selv MG mand og hele hotellet er dedikeret til biler. Der hænger billeder og bil relaterede ting over det hele. Et skønt sted med god atmosfære. Og så ligger det kun ca. 6 km fra Kimber House i Abingdon.
Jeg valgte også hotellet fordi, jeg gerne ville besøge Kimber House og få lidt fornemmelse af stedet hvor MG´erne blev bygget. Vi fik en omgang english breakfast i den hyggelige restaurant inden turen til Abingdon.
Masser af stemning i hotellets have.
Vi blev godt modtaget i Kimber House og fik den helt store rundvisning i huset. Vi så arkivet hvor der er mange papirer fra fabrikken. Vi så Cecil Kimbers jakke og kuffert, som er doneret af familien
Herover ses skiltet som blkev sat op ved auktionen, da fabrikken skulle tømmes efter lukningen.
Helt frisk billede af udviddelsen af Kimber House. Her bliver mødelokale og udstilling. MGCCDK har doneret ca. 15.000 kr til projektet.

Her er så maskinhuset i min nye MG. Jeg har altid undret mig over, hvorfor det nu skulle være så fedt at køre i MGB med V8 motor. Det har jeg nu holdt op med. Her er virkelig tale om en drivers car med køreglæde ud over alle grænser. Da det er en chrome bumper fra 1974, men indregistreret i 1975 må jeg vente til næste år med at få den på plader. Så kan jeg jo også bruge vinteren til den sidste klargøring. Garagen er nu proppet med biler, og jeg skal atter til at vælge ud i samlingen. Jeg har altid sagt, at min grønne B´er fra 1968, er en jeg skal have til min dødsdag. Det er nu under revidering. V8´eren har fuldstændig taget fusen på mig. Det er en fantastisk sportsvogn. Så det ender nok med at Grønært og den røde højrestyrede B´er kommer til salg.

Endelig hjemme i garagen. Drivvåd og 500 km senere. En stor tak til Jørn for god MG rådgivning på turen. Vi ses derude. :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar